Január, február, itt a nyár – tartja a mondás, és ez még akkor is így van, ha kinézve az ablakon a kánikula egyelőre elképzelhetetlennek tűnik. Érdemes azonban elmenni az első tükörig, és számba venni, hogy mit műveltek velünk a téli ünnepek, a  lustálkodás és az olykor mértéktelen evés. Ha bombaformára vágyunk, mert nem szeretnénk „leégni” nyáron a strandon, akkor már most bele kell fogni a – nagyon kemény – munkába, és ha tartós eredményt szeretnénk elérni, akkor a diéta csak egy eszköz lesz a sok közül.

Egyszerre kell ügyelni a helyes táplálkozásra, valamint a rendszeres mozgásra, sportolásra. Ahhoz, hogy elkezdjünk fogyni, minden nap 500 kcal-val kevesebb energiát kell a szervezetünkbe juttatni, mint amennyire a méreteink, a korunk, a nemünk és a fizikai aktivitásunk szerint szükségünk lenne, ugyanakkor többet kell mozognunk annál, mint amennyit egyébként is szoktunk.

Azért kell már most elkezdeni a diétát, mert a siker érdekében hosszú távra kell terveznünk, és egy hét alatt ne akarjunk fél-egy kilónál többet leadni. Továbbra is igaz, hogy inkább többször együnk keveset, mint ritkán sokat, és ügyeljünk arra, hogy minden étkezés tartalmazzon zöldséget, gyümölcsöt, illetve rostban és összetett szénhidrátokban gazdag étrendet alakítsunk ki magunknak. És még néhány tipp: egy étkezés alkalmával csak egyszer szedjünk, alaposan rágjunk meg minden falatot és együnk lassan, ne legyen otthon dugi édesség, éhesen sose induljunk vásárolni, és naplózzunk mindent, amit megeszünk, megiszunk.

 

A bombaalaktól függetlenül is el kellene éri azt, hogy a fél órányi torna vagy sport a  napi rutin részévé váljon. Ezt a harminc percet azonban nem kell egyhuzamban lenyomni, mert akár ketté is vehetjük azt: van, amit már a reggeli készülődés során megcsinálhatunk, a többi pedig marad estére. Egy könnyű reggeli átmozgató edzés segít beindítani a vérkeringést, így mire beérünk a munkahelyünkre, azt fogjuk érezni, hogy tele vagyunk energiával. Este pedig segít ellazulni a sport, és jó esélyünk van arra, hogy mire ágyba kerülünk, magunk mögött hagyjuk a nyomasztó problémákat. Ha a napi 30 perc mozgás szokássá válik, nemcsak csinosabbak leszünk nyárra, hanem sokat teszünk az egészségünk hosszú távú megőrzéséért is.

February 1, 2018