Valamiért abban a hitben élünk, hogy nyáron sokkal többet mozgunk, és sokkal egészségesebben étkezünk, mint az év más hónapjaiban, pedig ez nem igaz. Az  Ohio State University-n dolgozó, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek megállapították, hogy az észak-amerikai gyerekek a nyár folyamán kétszer-háromszor olyan gyorsan híznak, mint a szorgalmi időszakban, és annyi plusz súlyt szednek fel magukra, mint az év maradék kilenc hónapjában. Bár a magyarázatot még keresik, az okok között bizonyára szerepel az, hogy a nagy szabadságok elhozzák a nagy zabálásokat is. Mi viszont azt tanácsoljuk, hogy az étkezés tekintetében – is – legyenek tudatosak, és próbálják ki a nyári tippjeinket.

Mi lehet finomabb a hőségben egy gusztusos fagyitálnál, amelyet talán egy-két piskóta darabbal is feldobnak? Ennek valóban nehéz ellenállni, de ha jót akarnak maguknak, hagyják el a fagyiba rejtett sütit, és olyan gombócokat kérjenek, amelyek a tejszín helyett inkább vizet tartalmaznak. Ez a sörbet, amelyet a fagylalt őseként is emlegetnek, és amely friss vagy fagyasztott gyümölcsből készített üdítő, jeges édesség. Kevesebb a kalória, nagyobb az öröm.

Ha kukoricáról van szó, akkor ne fogjuk vissza magunkat. Akár a főtt, akár a kerti sütögetés során roston pirított változatról van szó, biztosak lehetünk abban, hogy sok, nagyon hasznos rost jut a szervezetünkbe, viszonylag kevés kalória árán. Ha van módunk válogatni, keressük a minél sárgább csöveket, mert azokban több az A-vitamin. Viszont ne sózzuk és ne vajazzuk a csemegét, mert ezzel szinte mindent elrontunk.

Aztán ott van a görögdinnye, ami nemcsak nagyon finom, hanem egészséges is. Azt, ugye, nem nehéz belátni, hogy a meleg nyári napokon segít a szervezet dehidrációjában, hiszen szemmel láthatóan tele van vízzel. Viszont talán kevesebben tudják, hogy legalább annyi benne a likopin, mint a nyers paradicsomban. Ez a vörös színű karotinoid erős antioxidáns, képes semlegesíteni a szabad gyököket, így védi a szervezetet a rák kialakulásától. És még egy érv a görögdinnye mellett: viszonylag kevés benne a kalória.

Végül egy igazi – és egészséges – nyári italt ajánlunk a figyelmükbe. A jeges tea kalóriamentes, tele van antioxidánssal, és még a fogyásban is segíthet. De mindez csak akkor érvényes, ha mi magunk készítjük el a boltban vásárolható változat helyett. Mindegy, hogy zöld vagy fekete, filteres vagy szálas, jeges vagy forró, a házilag elkészített tea csak a javára válhat.

Képek forrása: reference.com ; epicurious.com ; carlosmarnellmd.com

May 28, 2018