Egy dolog biztos az életben: az állandó változás. A nyár végeztével felkészülhetünk a hűvösödő, szeles időjárásra, a változékony hőmérsékletre és az ezzel járó, egyre gyakrabban előforduló megfázásos betegségekre is. Az ősz azonban tartogat  pozitív dolgokat is: ekkor érnek be ugyanis a vitaminokban és ásványi anyagokban nagyon gazdag gyümölcsök, melyek elengedhetetlenek az egészséges életmód fenntartásában.A szezonális gyümölcsök fogyasztása mellett összegyűjtöttünk Önnek még további három lépést, mely segíthet a kiegyensúlyozott, energikus élet elérésében.

shutterstock_157882724_v1

A szőlő, az alma vagy a sütőtök fogyasztása mellett íme további három tipp, amely segíthet Önnek a nyáron megszokott energikus, kiegyensúlyozott élet elérésében:

  1. Fogyasszon szezonális ételeket!

Az ősszel elérhető zöldségek, gyümölcsök választéka szerencsére igen széles: élvezze a friss répát, almát, körtét, sütőtököt, édes burgonyát, fügét, bodzát, szilvát, szőlőt vagy akár áfonyát! Egy krémes sütőtökleves, karamellizált körte vagy diétásan elkészített almás pite mind-mind hozzáadhatnak a változatos étkezéséhez.

  1. Igazítsa az ősz színeihez tálalását is!

A színeknek bizonyítottan hatásuk van hangulatunkra: az őszt pedig a levélhullatást is végigkísérő mélyzöld, sárga vagy narancssárga színek szimbolizálják. Amikor összeállítja a napi étkezését ügyeljen arra, hogy ételei tartalmazzák ezeket – hangulata nagyban kihathat egészségére is, és minél színesebb a tányérján lévő étel annál jobb lehet a kedve!

  1. Töltse fel immunrendszerét vitaminokkal!

A változó évszakok próbára teszik az immunrendszert, ezért is kiemelten fontos a folyamatos vitaminbevitel. A változatos, évszaknak megfelelő étkezés mellett is könnyen kialakulhat vitaminhiány, a C és D vitamin megfelelő mennyiségű és gyakoriságú fogyasztása viszont számos betegséget megelőzhet. A kiegyensúlyozott életvitelhez az említett két fontos vitamin mellett legalább ennyire alapvető a cink, a magnézium és a B6 vitamin bevitele is.

  1. Fokozza ellenálló-képességét testedzéssel!

Nyáron az átlagosnál sokkal több időt töltünk a szabadban, éppen ezért testünk is edzettebbé válik. Hűvösebb időben azonban hajlamosak vagyunk a szobában maradni, ezzel viszont testünk is fokozatosan veszít ellenálló-képességéből. Ebben az időszakban semmiképp se hagyja abba a mozgást, akár nap fél óra sportolással is sokat tehet egészségéért! Az úszás, a jóga, a szobakerékpározás vagy olyan alapvető gyakorlatok, mint a fekvőtámasz vagy a helyben futás is segíthet Önnek formában maradni, és elkerülni a betegségeket. Ha nem szeret egyedül edzeni, találjon társakat maga mellé, iratkozzon be aerobik edzésekre, vagy járjon akár táncórákra!

Az ősz egy kiváló alkalom arra hogy egy kicsit lassítson és ügyeljen a belső hangjára. Éljen a természettel egyensúlyban, fogyasszon szezonális ételeket és ne feledkezzen meg napi vitaminbeviteléről sem! Ha ezeket az alapvető ajánlásokat betartja, a betegségek ősszel sem fogják Önt egykönnyen ledönteni a lábáról.

 

September 22, 2016