Evéssel és mozgással lehet a leginkább küzdeni a tavaszi fáradtság ellen

Bár az őszi légyre mondják, hogy kókadt, sokan egészen biztosak abban, hogy létezik tavaszi légy szindróma is. Tudják, ez az, amikor az ember – bár látja, hallja, hogy hívogat a természet – szinte képtelen kikelni az ágyból. Vajon miért van az, hogy ilyenkor még bágyadtabbak vagyunk, mint a leghidegebb téli napokon?

Ezekben a hetekben nem csak az időjárás szeszélyes, hanem a szervezetünk is, amely éppen átáll a téli üzemmódról a tavaszira. Akár naponta változhat bennünk a különböző hormonok szintje, ami komoly hatással lehet a kedélyállapotunkra. A téli hónapokban, amikor alig sütött a nap, sokkal több termelődött például a melatoninból, ami a nyugodt alvásért felelős. Most viszont jön a „stressz gyilkos” szerotonin, amiből bizony elég kevés maradt mostanra.

Bárki bármit mond, a legjobb „gyógyszer” a tavaszi fáradtságra a mozgás. A leleményesebb konditermek ilyenkor tavaszi bérlet akciót hirdetnek, amivel csak az a baj, hogy bent maradunk egy szobában. Gyógyír lehet, ha beiratkozunk egy tánc klubba vagy tanfolyamra, sokak számára csábítóbb ugyanis, ha a kedvenc ritmusaikat hallgatva, hasonló érdeklődésű emberek társaságában pörgetik fel a keringésüket. Ezzel is csak az a gond, hogy még mindig nem léptünk ki a természetbe.

Szóval, itt az idő, hogy belebújjunk egy kényelmes túra- vagy edzőcipőbe (minden máson lehet spórolni, csak ezen nem, mert ha rosszat veszünk, akkor egy életre elmehet a kedvünk a mozgástól). Nincs olcsóbb és egyszerűbb dolog a sétánál és a kocogásnál, ha pedig nem tudja erre rávenni magát, gondolkodjon el azon, hogy örökbe fogad egy kutyust. Biztos lehet abban, hogy az eb rákényszeríti a mozgásra, ráadásul évszaktól függetlenül. De van még három „megmozgató” tippünk: parkoljon az irodától távolabb a kocsival, szálljon le néhány megállóval korábban a buszról, és a lift helyett gyalog menjen fel az emeletre.

Végül, de nem utolsósorban kezdjünk el tudatosan táplálkozni. Tessék sok zöldséget fogyasztani, mert ezek tele vannak a testünk számára fontos tápanyaggal. Például a metélő és a póréhagyma, a kapor, a torma remek „gyógyszere” a tavaszi fáradtságnak, hiszen feltöltenek minket energiával, és még a vérszegénység elleni küzdelemben is segítenek. Kettős lesz az öröm, ha ezeket a finomságokat mi magunk termeljük meg, akár az ablakba kitett kis ládikóban. Ha pedig úgy érezzük, télen annyira lemerültünk, hogy a világ összes zöldsége sem lenne elég a helyreállításunkhoz, bátran fogyasszunk vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó készítményeket. Például a Natural Pharmaceuticals készítményei tartalmazzák azokat  az összetevőket, amelyek nélkülözhetetlenek a szervezetünk működéséhez. Hozzájárulhatnak a megfelelő anyagcseréhez, valamint az omega-3 zsírsavak teljes értékű felszívódásához. Ugyanakkor ezek fogyasztása esetén is gondoskodni kell az egészséges életmódról, hiszen az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott és változatos étrendet.

Képek forrása: eiuifc.com, eliteworldhotels.com

 

April 13, 2018