Nyakunkon a nyár, sokunkban ilyenkor jogosan felmerül a kérdés, hogy ezekben a hónapokban is szükséges e étrend-kiegészítők fogyasztása.

A válasz azonban nem egyértelmű. Egyénfüggő, hogy kinek mennyi és milyen vitamin és ásványi anyag pótlásra van szüksége nyáron. Függ attól, hogy milyen az életvitele és az étrendje, hogy kinti vagy benti munkát végez és az fizikailag vagy szellemileg terheli meg inkább.

Egyben biztosak lehetünk, hogy a nyár beköszöntével lehetőségünk van több zöldség és gyümölcs fogyasztására és a meleget adó napsugarak is kedvező hatással bírnak a szervezetre. Azonban a magas UV sugárzás hosszú távon megterheli a bőrt, így szervezetünknek több antioxidánsra és C-vitaminra van szüksége.

A D-vitaminról szinte minden ember tudja, hogy télen mennyire fontos a pótlása. Mindazonáltal korántsem biztos, hogy nyáron elegendő napsugárhoz jut szervezetünk. Ez annak ellenére is igaz lehet, hogy Magyarországon a nyári napsütéses órák szám 3,7-szer több, mint télen. A nagyvárosokban élő és dolgozó emberek bizony igen kevés %-a tölt elég időt a napon, így pótlása a D-vitaminnak számukra nyáron is kiemelkedően fontos. Természetesen nemcsak jótékony, hanem kártékony is lehet a hosszas napozás kiváltképp egy magas faktorszámú naptej nélkül. Mérsékelt napégés után sok folyadék fogyasztás, árnyékban, hűvös szobában pihenés és A-vitamin fogyasztás is javasolt.

Ha felszökik a hőmérséklet szervezetünk számos nyomelemet és ásványi anyagot veszít, hiszen az izzadással ezek távoznak a szervezetből, amit kizárólag az étrenddel nehéz lehet pótolni, ezért szükséges olyan étrend-kiegészítő kiválasztása, ami megfelelő arányban tartalmaz többek közt sókat, vitaminokat, fehérjét.

Sokkal többet törődünk a külsőnkkel a jó idő beköszöntével. Mindenki próbálja a legjobb alakját ölteni nyárra, így az edzőtermek zsúfolásig telnek, a futópályákon csúcsforgalom van. A kellő folyadékbevitel mellett nem szabad megfeledkezni a kálcium, kálium, magnézium és D-vitamin bevitelről, mert ezek hozzájárulnak az egészséges izomfunkció fenntartásához.

 

 

Forrás:webbeteg.hu, egészségkalauz.hu,duhosmokus.hu

May 29, 2019