A nyári hónapokban roskadoznak a kofák pultjai, az üzletek polcai a finomabbnál finomabb gyümölcsök és zöldségek súlya alatt. Ezek az egészséges ételek valóban egy karnyújtásnyira vannak tőlünk, és az áruk is sokkal szerényebb, mint máskor. Aztán ott van az „optikai tuning” igénye – vagy éppen kényszere. Nyáron, a város forró aszfaltján vagy a strandon már nem lehet tovább takargatni a testünket, ki kell tennünk, amink van: a nagy hasat, a hurkákat.

 

Lássuk, mik azok a fontos és könnyen betartható tanácsok, amelyeket a cikk elején ígértünk olvasóinknak.

  • Matek nélkül nem megy, de a képlet egyszerű: csak úgy lehet lefogyni, hogy az ember kevesebb kalóriát fogyaszt, mint amennyit eléget. Naponta nagyjából 1500 kalóriát vegyünk magunkhoz, és így egy hét alatt fél-egy kilót lehet leadni. Ne csak az éhségünket csillapítsuk, amikor eszünk, és fogyasszunk sok nyers élelmiszert, például gyümölcsöt, zöldséget a süti és a hamburger helyett.
  • És még mindig matek, pontosabban geometria: képzeletben húzzunk egy felezővonalat a tányérunkra, és az egyik oldalra kizárólag zöldségféléket szedjünk. A másik felet is felezzük meg, majd az egyik negyedbe sovány húst, például halat vagy csirkét tegyünk. Az utolsó negyedbe jöhet mondjuk egy kis teljes kiőrlésű gabonából készült tészta. A tányér máris tele van finomsággal, és eszünkbe sem jut, hogy mi most éppen fogyózunk.

 

  • Csapjuk be magunkat, például azzal, hogy a tányért kisebbre cseréljük, amitől akár ötödével is csökkenhet az elfogyasztott étel mennyisége. Használjunk kisebb kanalat, és magas, vékony pohárból igyunk. Ha a tányér színe nagyon elüt az ételétől, akkor önkéntelenül is csökkentjük az adagot. És ha mogyoróra, fagyira, vagy csipszre vágyunk, sose a dobozból, a zacskóból együnk, hanem szedjünk belőlük egy kisebb tálba, hogy pontosan lássuk, mennyit vétkezünk.
  • Régi trükk, hogy ha az ember feljegyzi, miből mennyit evett, akkor könnyebb fogyni. Ennél is hatásosabb, ha lefotózzuk, és a közösségi oldalakon kiposztoljuk az aznapi menünket. Vajon ki merne csülkös pacallal dicsekedni ebben a mai világban a Facebookon vagy az Instagramon?

 

  • A kalóriaszám csökkentésének egyik legkönnyebb módja, ha leszámolunk a cukros italokkal. A kóla helyett igyunk vizet, esetleg egy kis citrommal vagy lime-mal. Szokjunk rá a gyümölcs- és gyógyteára, természetesen cukor nélkül. Az alkohol pedig nemcsak az agyunknak meg a májunknak, hanem a fogyókúránknak is árt a magas kalóriatartalma miatt.
  • Bár még nem találták fel az „általános fogyasztótablettát”, néhány étrendkiegészítő sokat segíthet. A szakemberek szerint könnyebb fogyni, ha közben multivitamin készítmény fogyasztunk, a zöld tea gyorsítja az anyagcserét, a magnézium és a króm pedig segít rendben tartani a vércukor szintet.

Képek forrása: nemfontos.hu, femina.hu, wemagazin.com

 

 

 

August 16, 2018