Még most sem késő elkezdeni azon gondolkodni, hogyan is hangolhatnánk át testünket a nyári üzemmódra. Sokszor nehéz megtenni a kezdő lépéseket, ezért most pár hasznos tippel szolgálunk azoknak, akik változtatni szeretnének életvitelükön.

1., Igyunk eleget!

Ügyelnünk kell a megfelelő folyadékbevitelre, ami naponta átlagosan 2,5 liter, ám fontos hogy ne cukros üdítővel enyhítsük a szomjunkat. Étkezzünk változatosan és fogyasszunk több nyers zöldséget, gyümölcsöt, halat, teljes kiőrlésű kenyeret és natúr csirkemellet, hiszen szervezetünknek számos vitaminra, zsírsavakra és ásványi anyagra van szüksége. A köretre is ügyeljünk, a krumpli helyett válasszuk a hajdinát, zabot esetleg a kölest! A nyári nagy melegben ezzel a gyomrunkat is kíméljük és a diétát is betartjuk!

2., Együnk kevésbé zsíros ételeket!

A főzéshez, sütéshez inkább használjunk olíva olajat. Különösen fontos ez a keveset mozgók, az ülő foglalkozásúak számára. Mellőzzük a rántást, kedvezőbb a kevés liszttel, keményítővel készített habarás.

3., Csökkentsük a Nátrium-klorid bevitelt!

A kevesebb só fogyasztása nem csak a fogyókúrázóknak fontos, hanem az egész család számára hasznos lépés az egészségesebb életmód felé vezető úton. A napi ajánlott só fogyasztás maximum 5 mg. Helyettesíthetjük például friss vagy szárított fűszernövényekkel, illetve csökkentett nátrium tartalmú sóval.

4., Fontos a testmozgás!

Minden nap egy kevés mozgás nem csak az alakunknak, hanem a szívünknek is jót tesz. Azonban ügyelnünk kell hogy arra, hogy az ízületek és porcok ne legyenek hirtelen terhelve. Akár naponta egy 30 perces sétával, vagy egy kis kocogással is már látványos változást lehet tapasztalni. A fokozatosság elvét betartva innen lehet növelni a lefutott távolságokat és a választott mozgásforma időtartamát.

 

A kitűzött cél elérése meg kell fogalmazódjon magunkban ahhoz, hogy a kellő motivációnk meg legyen. Ne feledjük, hogy az egészséges életmódra váltás egy folyamat része, ezért nem szabad türelmetlenül várnunk a drasztikus változást! Azonban a mindennapi fizikai aktivitás és a személyre szabott étrend mellett, már csak egy kis elszántságra van szükség ahhoz, hogy az idei fürdőruhánkban is bátran tündököljünk.

 

Forrás: webbeteg.hu, mnsza.hu, házipatika.hu, infocegled.hu

May 15, 2019