Bár ősszel nem olyan szélsőséges az időjárás, mint nyáron vagy télen, de bőrünkre ilyenkor is oda kell figyelnünk. Sőt ilyenkor van lehetőségünk felkészülnünk is a közeledő télre.

Az ősz leginkább a száraz bőrűeknek jelent nagyobb kihívást. Náluk könnyen megjelenhetnek a súlyosabb jelek is, mint a bőr megkeményedése, az ajkak berepedése, a száraz ekcéma, a bőr hámlása, vagy a haj és a köröm törékennyé válása.

Mire figyeljünk oda?

  1. Igyunk elég vizet. Bőrünk hidratációjához elengedhetetlen, hogy belülről is legyünk hidratáltak. A víz továbbá segít a felhalmozott méreganyagok kiválasztásában. Figyeljünk arra, hogy napi 3 liter vizet fogyasszunk!

 

  1. Ősszel és télen kevesebb gyümölcsöt és zöldséget eszünk, mint pl. nyáron, ezért a vitaminokat nekünk kell pótolnunk. Ezek közül legfontosabb a D, E, C vitamin plusz bevitele. Együnk sok karotin tartalmú zöldséget hogy a szervezeted elő tudja állítani a szükséges A vitamint), illetve az Omega-3 esszenciális zsírsavak is nagyon fontosak szervezetünknek.  Ezek együttesen nemcsak segítenek visszafordítani a nyári “sérüléseket”, de erősítik is az immunrendszert.

 

  1. Ne felejtsük el tisztítani arcunkat. A fűtési időszak beköszöntével nő a szmog a levegőben.  Ezek a szennyező anyagok, finom porok keverednek a bőr által termelt faggyúval és eltömítik a pórusokat, nem engedik lélegezni a bőröd, de elősegítik a  korai bőröregedést, kedveznek a pattanások, allergia, pigmentáció kialakulásában is. A szennyezés növeli a szabad gyököket, melyek károsítják a sejtszerkezetet, megzavarják a kollagén termelést és elpusztítják a bőr természetes védőrétegét, ezzel pedig öregszik bőrünk. Így még fontosabbá válik, a tökéletes és maradéktalan arctisztítás, lehetőleg nem agresszív anyagokkal!

 

  1. Figyeljünk oda a bőr hámlasztására. Nem elegendő csak a lemosás és a tonikkal frissítés. Fontos, hogy az elhalt, kiszáradt, elszarusodott hámréteget gyengéden eltávolítsuk.  Nem csak azért mert, ezután a bőr simább és puhább lesz, de a hatóanyagok is hatékonyabban be tudnak szívódni a bőr mélyebb rétegeibe.

 

  1. Fontos a külső hidratálás is. Itt az ideje, hogy lecseréljük a könnyű fluid típusú krémeket, gazdagabb, zsírosabb, táplálóbb krémekre. Ha a krémünk inkább vizes bázisú, érdemes este használni. Ha nappal szeretnénk használni ezeket a hidratálókat, mindenképp várjuk meg, míg beszívja a bőr (15-20 perc) addig ne induljunk el. A nedves bőr a hidegben, szélben csak még jobban kiszárad, és érzékenyebbé válhat.

Fontos jó arcápoló krémet választani, ami a bőr típusának megfelelő vitaminokban, természetes natúr vajakban és olajokban gazdag.

Védeni kell a bőrt a hidegtől és a széltől is, még akkor is ha zsírosabb. Sok olyan növényi vaj/ olaj van, amit a zsíros bőrt is hatékonyan táplálja és nem zsírosítja még jobban.

Ezen kívül oda kell figyelni, hogy amennyiben nyáron elmaradt a napi rutin, érdemes újra visszatérni hozzá: fontos az arctisztítás, a tonizálás, az arckrém és a hámlasztásról se feledkezzünk meg heti rendszerességgel esténként.

 

  1. Figyeljünk az ajakápolásra is. Nem csak télen szükséges táplálni vagy akár védeni az ajkakat. Ha ki van száradva, vagy akár cserepes a szánk, érdemes egy kis olívaolajos cukorral áttörölni (de ne dörzsöljük, az kisebesítheti). A cukor hámlaszt, az olívaolaj pedig azonnal táplálja a bőrt.

 

Élvezzük ki az Ősz szépségét, járjunk el kirándulni, tartózkodjunk friss levegőn, de közben ne feledkezzünk el bőrünk védelméről sem!

 

Források: https://www.colo.hu/ , https://www.goloka.hu/

 

 

October 12, 2020