Elmondjuk, melyek a nyár legnagyobb veszélyei, és hogyan kerülhetjük el azokat.

Szinte hihetetlen, de nyáron sokkal több baleset történik, mint bármikor máskor az évben. Felszabadultabbak vagyunk a sok szabadidő és a meleg miatt, és olyasmit is megengedünk magunknak, amit máskor nem. Lássuk, hogy mik az évszakra jellemző veszélyforrások, és hogy mit kell tennünk a nyugodt és zavartalan vakáció érdekében!

Magyarország rosszul szerepel a vízi balesetekről szóló statisztikákban, és ennek valószínűleg az az oka, hogy viszonylag kevesen tudunk úszni, azt is rosszul. Először is olyan helyet kell találni a fürdőzésre, amely biztonságos és megfelel a képességeinknek. Még játék közben se menjen el az eszünk, ne hagyjuk, hogy a vízibiciklink vagy a matracunk elsodródjon a parttól, és ne is aludjunk el ezeken. Legyünk tisztában azzal, hogy milyen mély a víz, például azért, hogy szabad-e, lehet-e fejest ugrani. Felforrósodott testtel vagy ittasan tilos a vízbe ugrani, mert megállhat a szívünk. ha pedig közeleg a vihar, azonnal induljunk el kifelé.

 

Ami a gyerekeket illeti, nekik előre el kell mondanunk a víz közelében érvényes, nagyon szigorú játékszabályokat. A gyengébb úszókat sosem szabad egyedül hagyni, még a parton sem, a jobbak figyelmét pedig arra kell felhívni, hogy az áramlatok még őket is elsodorhatják. Ha vízre szállnak, a gyerekeknek minden esetben fel kell venniük a mentőmellényt, és ez alól még a jó úszó sem kivétel.

Nyáron sok a sportbaleset, és ezek eredményeként a zúzódás meg a csonttörés. Ha úgy látszik, hogy tényleg eltört valami, az érintett testrészt nyugalomba kell helyezni, amit már akár egy kendővel és néhány bottal is meg lehet tenni. Súlyosabb zúzódás vagy törés gyanúja esetén feltétlenül meg kell látogatnunk a legközelebbi baleseti sebészetet, vagy ha nagyon sürgősnek tűnik a dolog, akkor azonnal orvost kell keresnünk, vagy mentőt kell hívnunk.

A nagy melegben azért nő meg a száj- és bélfertőzés veszélye, mert az ételek – különös tekintettel a tojásból készült fagyira és süteményre – a szokottnál gyorsabban megromlanak. Hasmenés esetén tessék diétázni, és sokat inni, mert ellensúlyozni kell a folyadékvesztést. Jót tesz, ha ilyenkor a szokottnál több sót fogyasztunk, és probiotikum szedését is javasolni szokták. A hasmenés nem játék, ha erős és nem akar enyhülni, tessék elmenni az orvoshoz! A megelőzésnek pedig a legjobb módja az óvatosság mellett a gyakori kézmosás.

És ha már a megelőzésnél tartunk, nem maradhat ki az összeállításunkból a napszúrás és a leégés elkerülésének fontossága. Olyan, magas faktorszámú napolajat vagy naptejet használjunk, ami egyaránt véd az UVA és az UVB sugarak ellen, illetve segíti a bőr regenerálódását, a sebek gyógyulását, valamint a kórokozók távoltartását. A divat nem a legfontosabb szempont ilyenkor, és mindig legyen rajtunk valami világos, szellős ruha, fejfedő.

Kép forrása: ocdn.eu , thehealthyhomeeconomist.com

 

July 31, 2018