Tavasszal, nyáron észre sem vesszük, hogy a szervezetünket szinte folyamatosan tankoljuk vitaminokkal, így aztán könnyen el is feledkezhetünk ennek fontosságáról. Pedig az utánpótlásról ősszel és később, télen is gondoskodni kell, hiszen csak így szállhatunk szembe a ránk leselkedő betegségekkel.

Kezdjük rögtön ezzel, vagyis az immunrendszer karbantartásával. Még az ilyenkor támadó betegségek előtt turbózzuk fel a szervezetünket, leginkább C-vitaminnal. Sajnos, a választék már szegényes boltokban, de citrusféléket mindig lehet kapni: ezekből bármi jó, jöhet a citrom, a narancs, a grapefruit, a lime. A mostanában megvásárolható zöldségek közül válasszuk a paprikát, paradicsomot, brokkolit és káposztát. Ez utóbbiból remek levest lehet főzni, ami nemcsak felmelegíti az embert, hanem nagy vitamintartalmával enyhíti is a kezdődő betegségek tüneteit. És ha mindez nem lenne elég, a figyelmükbe ajánlunk egy Norvégiában gyártott minőségi étrend-kiegészítőt, a Natural Pharmaceuticals C-vitaminját, amely tartalmazza az immunrendszer megfelelő működését támogató összetevőket.

Az is fontos, hogy a borongós, hideg napokon jó legyen az ember közérzete, amiért a magnézium a felelős. Segíti a sejtek energiatermelését, javítja az idegrendszer működését, és erősíti a csontokat, a fogakat, a keringési rendszert. Ha nincs magnézium tablettánk, együnk sok olajos magvat (ne sósat!), spenótot, brokkolit és kelkáposztát. Persze, a jó csontokhoz D-vitaminra is szükségünk van, és mivel mostanában keveset süt a nap, valami mással kell pótolni ezt a nagyon fontos anyagot. Mindenekelőtt a sárgarépát ajánljuk, de jók a tejtermékek, a tojás és a máj is. Az már a bónusz, hogy a D-vitamintól jobb a közérzetünk, és kevésbé leszünk ingerlékenyek, szorongók. Az imént említett sárgarépa A-vitamint is tartalmaz, tehát, ha ezt rágcsáljuk, akkor az a szemünknek is jót teszünk, például jobban látunk majd a szürkületben. De ez a zöldség tényleg csodaszer, hiszen fertőtlenít, és gyulladást is csökkentenek a benne lévő antioxidánsok.

És ha már az antioxidánsoknál tartunk, nem feledkezhetünk meg az E-vitaminról, amellyel a gonosz szabad gyökök ellen harcolhatunk. Mozgásszegény, stresszes életmódunk miatt túl sok van bennünk szabad gyökből, és ezek hatástalanításában segítenek az antioxidánsok. A hideg évszak ellenére próbáljunk sok gyümölcsöt, zöldséget enni: hüvelyeseket, bármilyen más, zöld színű zöldséget, búzacsírát, és magokat. Ha pedig úgy érezik, hogy ez nem elég, próbálják ki a szintén Norvégiában, a világ egyik legtisztább országában készülő étrend-kiegészítőt. A Natural Pharmaceuticals Multivitamina+ terméke 20 különféle vitaminnal és nyomelemmel fedezi a teljes beviteli referenciaértéket. Fontos azonban az is, hogy az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, változatos étrendet.

Képek forrása: momjunction.com ; egészségkalauz.hu

November 27, 2018